NATRAIKIN PAGES

By: nat kin

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 14-Feb-2007 09:12 Email | Share | | Bookmark
Gunung kinabalu.....

utk info
memulakan pendakian
pemandangan dari kaki gunung
View all 12 photos...
2 minggu lepas hubby elin menurutkan serta pi panjat gunung kinabalu...mummy hanye telan air liur...cedih tak dpt ikut panjat.... ..takpela abah..pergila engkau berjuang memanjat gunung itu sementara kite di sabah ini...
.......mengikut kate2 abah....dia memulakan pendakian lebih kurang jam 7.00pagi....bersama 2 dgn jajan2 yg mummy bekalkan...(dinasihatkan sesape yg berhajat nak panjat tuh bawak jajan banyak)
.......waktu petang abah dan geng sampai di laban rata utk bermalam dan kumpul tenaga banyak2 sebab jam 2pagi akan menuju ke puncak..... ..sejuknye toksah cakap..
.....jam 2pagi dalam gelap gelita dan keadaan yg merbahaya ....alhamdulillah abah sampai ke puncak dlm jam 6pagi......syukur alhamdulillah..
...takpelah abah...mummy dah tgk gunung kinabalu tu berkali2 dah....cume tak pi panjat jer
.kalau bernasib baik kawan-kawan...dari bandar kk pon kite boleh nampak gunung tu taw


every year mesti ade pertandingan sape naik paling cepat..amacam????????ada beraniiiiiiii????????


ini baru pemandangan dari kaki bukit.....bukan kaki gunung...kalau bernasib baik..dari bandar kk pon boleh nampak...


makcik ni kerjenye hangkut barang hingga ke laban rata...hubby elin cakap dia ambik mase 2 jam saje utk sampai...hari2 dia naik sane..korang bayangkan...kalau korang perasan..makcik ni ade dlm rancangan ian wright host travel tu....tumpang glemer makcik nih tgk ketulan di kakinye.....


view dari laban rata..pertengahan gunung....11darjah celcius


sejuk yg mencengkam.....


dah sampai akhirnyeeeeeeeeeeee

bekalan ke sana...
1.jajan2 seperti coklat/maggi/biskut/dan sewaktu dengannye..jgn bawak periuk nasik udahla
2.baju sejuk kalu bleh 2 helai...suar....jgn seluar hawaiiiiii
3.ubat nyamok.....kalau kalis kulit toksah bawak ato mesra nyamok...takyah bawak
4.stokin...yg ni penting tau....jgn bawak selai..kang nyesal..kalau bleh bawak 8...
5.lipgloss.....bukan bicu maybeline mcm citi punye tuh.... ..takut2 kang melecet kang bibir tuh...
6.lampu suluh.....yg mcm org nok pergi noreh getoh...lagi bagussss..senang nak suluh ape2 yg patut
7.kasut...bukan kasut opis yer kawan2..kang terkehel pulak tengah jalan..kasut dan selipar jepun
8.teropong....nipon penting gak....nak tgk ape2 yg berkenan.....
9.ubat utk sakit pening.....emergency..mane tau korang semput tgh2 jalan2 ..sapa nak hangkut....
10.kamera..yg paling penting..kang nak letak dlm fp.....tapi...kamera den lansung tokleh gune..kuang..kuang......alah sejuk kut......nipun atas sumbangsih kawan2 abah yg baik budi...
ade sambungan lagi.........coming sooonnnn bebeh...

bahan2 lain ade lagi...tapi lupe dah.....sekian
korang pikir sendirilah logik ngan tak logik jer....




Thursday, 8-Feb-2007 04:57 Email | Share | | Bookmark
Mesilau....yearhh..nangis-nangis di Tamparuli...

bay ranau..
pekan kundasang
kabus tebal
View all 40 photos...
Selepas puas beramah mesra dgn boye2 di sandakan..dan menziarahi org utan(tak jumpe pong).kami meneruskan perjalanan pulang....dari jam 5.00petang.....perjalanan lancar..cumenye...adusss..sungguh mencabar minda elin niha...sebelum sampai ke ranau...jalan yg sunyi sepi... gelap gulita...tanpa rumah di tepian jalan..hanya hutan kiri kanan...seolah-olah mobil kami jer yg wujud di situ...dalam hati.....kalaulah mobil kami rosak..gimana ya??????????? ...jalan yg bersimpang siur...berbukit bukau...mate mummy ni melilau jer perhati alam sekeliling yg gelap gulita.....mujurla anak2 senyap tak terkate ape2...sambil mate perhati ke luar.. hanya suara mengaji menemani kami sekelurga....
...malam tu mummy buat keputusan nak bermalam di pekan ranau sahaja..rasenye tak sanggup tgk abah pandu terus...tambahan pulak bile menuruni gunung dari kinabalu..ehmmmmmmmmmm..pasti lagi mencabar dengan kabus tebal...jalan yg curam...sah2 sampai umah pukul 1.00malam.....


puncak mesilau


jalan alternatif ke gunung kinabalu


tgk suar tu..baru lepas jatuh...kuang..kuang


2 budak masyam...sorang mak masyam..tiga2 tak mandiiiiiiiiiiii


ade boye tak nih....aku dah serik nih!!!!!!!!!!!!!


mummy..........nak balik...............ade boyeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


cube tgk budak baju pink tu...moncong mengalahkan boye


gayat nih.......


korang cakap nak jumpe marsha af....kenela naik jambatan ni dulu.aperaaaaaaaaaaaaaaaa


takpela mummy..tgk anak ayam kedek-kedek pon jadilaaaaaaaaaaaa.....


jomlah balik abahnye....rumahku syurgaku................bay2 tamparuli.....bay2 semua....
tak sempat nak joget2 atah jambatan tamparuli......

Pak pak kang ku doh
Sumunsui doh jambatan
Jambatan doh Tamparuli
Bakasut tinggi oku


Sumunsui doh jambatan
Jambatan doh Tamparuli
Pak pak kang ku doh
Bakasut tinggi oku


Silaka nodi kasutku
Naratu lo jambatan
Tinggal poh doh sutakin
Nowid ku di numuli


Ontok di hari 3
Tamu lo Tamparuli
Mingusuk poh hilo kadai
Mogihum doh kasut tinggi

korang nyanyi sendirilaaaaaaaaaaa



















Thursday, 1-Feb-2007 01:06 Email | Share | | Bookmark
sandakan kita.....

duduk otel ni lagi
reception pun cun...
tanah perkuburan runtuh...
View all 39 photos...
hari ke 4 kami berada di sandakan....tak sempat nak ronda2 bandar sandakan..kami sempat pergi ke rumah member utk melawat dia yg baru lepas bersalin...alhamdulillah dapat jugak tgk baby dia..
pukul 2.00pm kami c/out dan berhajat menziarahi buaya-buaya yg sedang menunggu kedatangan kami ni...wallaaaaaaa.....mmg berderu sungguh boye kat ctu...boye tembaga...boye darat..boye tak cukup sifat pon ada..segala mak nenek boye semua ade... firasat elin ni..mungkin ade lebih seribu boye menginap di situ..pertama kali la tgk secara live..mcm konsert pulak..
natrah dan raikin..ehm..toksah cakap la...terpekik terlolong kat ctu..kut2 dalam hati boye2 tu....{..potong setim betul depa ni..aku nak tdo pon tak boleh... ]...nikan budak2..mak budak nipun seriau jer bila lalu atas jambatan kayu...sambil boye2 di bawah duk terganga jer...seram sejuk dibuatnye...
..................pukul 4.00pm berhajat nak pi jenguk org utan kat sepilok..kami terlewat satu jam la...kempunan mumy nak bemesra ngan org utan...ingat ke keadaan kat ctu mcm zoo...ropenye urg utan keluar time nak makan jer..lepas makan balik umah...tdooooooooooooooo


pesen ape ni natrah...sakit pinggang ker?


tanah kubur runtuh...org berduyun gotong royong


sedap je landing


sape berani lawan gua?????????????????


santun je minah ni


boye paling besau nih


bay bay boye..aku kan merinduimu....


tgk gambo jadile.......

pas sandakan kite balik...singgah di MESILAU dan TAMPARULI sambil joget2...tungguuuuuuuuuuuuu


Saturday, 27-Jan-2007 00:07 Email | Share | | Bookmark
semporna bay..bay...lahad datu seterusye...dan sandakan..

renyai2
tangkap syok....
makcik2 semporna
View all 6 photos...
selepas kami meninggalkan semporna.perjalanan seterusnye kami ke kunak..tapi mummy tak sempat nak ambik gambar....takde mood
kami teruskan perjalanan ke lahad datu...dan singgah solat masjid di sana..ade satu kejadian yg aneh menyelubungi benak fikiran mummy semasa bersolat di situ..
selesai bersolat kami meneruskan lagi perjalanan ke sandakan..jaraknye dari lahad datu ke sandakan..boleh tahan jauhnye...anak2 lena diulit mimpi...hujan renyai2 mengiringi sepanjang perjalanan kami....sungguh jauh sandakan ini...sampai sahaja di check point hati terasa lega sedikit..
...banjir..tanah runtuh..pokok tumbang...ehm.....menjadi perkara biasa utk kami redah....tawakal sahaja...
......sampai sandakan jam 9.30 malam...lebih kurang 5jam dari lahad datu...berpusing2 kami mencari hotel....perut sudah mula bergendang...minta utk diisi..lebih kurang jam 10lebih..dptla kami bermalam di hotel sandakan.. lepas tu ape lagi............makan roti canai laaaaaaaaaaaa


tunggu sekejap wahai kasih..


kerana hujan masih renyai...


makcik2 semporna..pun menunggu hujan yg tak reda2


kanak2 yg tak pedulikan hujan


abah!!!!!!!!!!!jauh lagi ke sandakan nih... ..berapa batu lagi ????


pemandangan indah di puncak gunung kinabalu akan menyusul tak lama lagi...tunggu..........


Wednesday, 17-Jan-2007 01:02 Email | Share | | Bookmark
yearghhh....kita di SEMPORNA(hari ke tiga)

siap utk bertolak
ke destinasi..
sblm tu singgah di airport tawau
View all 24 photos...
....sambungan cerita hari percutianku...
...hari ketiga jam 9.00pagi...kami bertolak ke semporna...perjalanan mungkin mengambil mase 2jam utk sampai ke sana....jauh di sudut hati... betul ke aku nak ke semporna??????
...selama ini pon duk dgr cite semporna dalam tv jer...pasal lanun la...pasal org kena kidnap la...pulau yg cantik la...byk askar la.....itula yg duk bermain dlm kepala otak nih......
..........sepanjang perjalanan dari tawau ke semporna.. pepohon kepala sawit menjadi hidangan mate mummy..sian kat abah...merayu2 suh ganti dia drive.....dah penat dia....sorri yer abah....mummy yer abah mummy dah lupe nak bawak manual punye keleta....sorriii....
.........sampai kami di semporna......ianya hanye pekan kecil dan teramatla busy ..mmg berbeza persekitaran pekan di situ berbanding pekan2 yg lain... askar2 berkeliaran....tapi itu tak mengugat perjalanan kami..cume sedikit kesal....sayang tempat yg unik begitu masih ade yg tidak sayangkan persekitaran...


selamat tinggal tawau.....semporna..akan ku jejaki mu


meneropong jauh nun ke seberang


tgh duk memerhati bot2 yg sedang menunggu pelanggan..


cium cikiiiitttttttt...


pilihhhhhhhhhhhh..pilihhhhhhhhh



bersambung lagi perjalanan seterusnye ke LAHAD DATU selepas SEMPORNA!!!!




[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net